* Adobe Reader letöltése (PDF fájlokhoz)
| 1.46 MB | |
| 2025-10-28 13:59:29 | |
Nyilvános 7 | 7 | 1998. június 25. | Nagykanizsa Megyei Jogú Város Közgyűlése soron kívüli ülés Határozatok: 185/1998-tól 186/1998-ig Napirendi pontok: 1.a) Tájékoztató a Nagykanizsai Olajbányász Sportegyesület helyzetéről, tevékenységéről (írásban) Előadó: Sabján Imre 1.b) A Nagykanizsai I. Futball Club Szolgáltató Kft. alapítása (írásban) Előadó: Sabján Imre 2.) Kórházi veszélyes hulladékégetővel kapcsolatos tájékoztató (szóban) Előadó: Tüttő István polgármester A következő szöveg a dokumentumból keletkezett automata szövegfelsimertetés segítségével: 1-16/1998. NAGYKANIZSA MEGYEI JOGÚ VÁROS KÖZGYŰLÉSÉNEK JEGYZŐKÖNYVE az 1998. június 25-i soron kívüli ülésről Határozatok: 185/1998-tól 186/1998-ig JEGYZŐKÖNYV Készült Nagykanizsa Megyei Jogú Város Közgyűlése 1998. június 25-én (csütörtök) 17.00 órakor tartott soron kívüli üléséről. Az ülés helve: a Polgármesteri Hivatal alagsori tárgyalóterme (Nagykanizsa, Erzsébet tér 7.) Jelen vannak: Balogh György, Balogh Tibor, Béres Márton, Bicsák Miklós, Hajgató Sándor, Dr. Horváth György, Kalmár István, Kelemen Z. Pál, Dr. Kerekes József, Krémer József, Magyar József, Marton István, Mayer Ferenc, Őri Sándor, Papp Ferenc, Röst János, Tarnóczki Attila, Tüttő István, Zsoldos Ferenc képviselők. Tanácskozási joggal megjelent: Dr. Takács Anikó jegyző, Dr. Lukácsa Erzsébet aljegyző, Beznicza Miklós, Szabó Lászlóné osztályvezetők, Kápolnás Zoltán irodavezető, Sabján Imre és Farkas Zoltán az Olajbányás SE képviseletében, Dr. Baumgartner Imre ügyvéd. Megjelentek: Lukács Ibolya a Kanizsa Dél-Zalai Hetilap főszerkesztője, Marton Györgyi a Zalai Hírlap nagykanizsai szerkesztőségének vezetője. Tüttő István: Tisztelettel köszöntöm a soron kívüli ülés minden résztvevőjét, képviselőtársaimat, kedves vendégeinket, az apparátus megjelent vezetőit. Megállapítom, hogy a képviselőknek több mint a fele jelen van, ezért az ülés határozatképes, azt megnyitom. Aki egyetért azzal, hogy a nagykanizsai Futball Club megalakításával kapcsolatos előterjesztést napirendre vegyük, kérem szavazzon. A közgyűlés 18 szavazattal (egyhangúlag) a javaslatot elfogadja. Tüttő István: Aki egyetért a kórházi veszélyes hulladékégetővel kapcsolatos téma napirendre vételével, kérem szavazzon. A közgyűlés 18 szavazattal (egyhangúlag) a javaslatot elfogadja és a következő napirendi pontokat tárgyalja: Napirendi pontok: 1 .a) Tájékoztató a Nagykanizsai Olajbányász Sportegyesület helyzetéről, tevékenységéről (írásban) Előadó: Sabján Imre 2 1 .b) A Nagykanizsai I. Futball Club Szolgáltató Kft. alapítása (írásban) Előadó: Sabján Imre 2.) Kórházi veszélyes hulladékégetővel kapcsolatos tájékoztató (szóban) Előadó: Tüttő István polgármester Tüttó István: Döntenünk kell arról, hogy a társaság alakításával kapcsolatos előterjesztést zárt ülésen tárgyaljuk-e meg. Tarnóczki Attila: Nem támogatom a zárt ülés tartását, mert az önkormányzat ezzel a döntéssel tagja lesz egy gazdasági társaságnak és erről az állampolgároknak tudniuk kell. Tüttó István: Aki egyetért azzal, hogy az 1. napirendi pontot zárt ülésen tárgyaljuk, kérem szavazzon. A közgyűlés 18 ellenszavazattal (egyhangúlag) a javaslatot elutasítja. 1.a) Tájékoztató a Nagykanizsai Olajbányász Sportegyesület helyzetéről, tevékenységéről (írásban) Előadó: Sabján Imre Tüttó István: A bizottságok a közgyűlés előtt megtárgyalták az Olajbányász-tevékenységéről szóló beszámolót és a Futball Club alakításával kapcsolatos előterjesztést. A témával azért kell foglalkozni, mert a hónap végéig kell megalakítani ezt a szervezetet, ellenkező esetben nem lehet profi játékosokat foglalkoztatni. A városnak kötelessége az élen járó sportkörök támogatása, de más kérdés, hogy mennyi pénze van erre az önkormányzatnak. Köztudott, hogy az elmúlt években is több egyesületet támogattunk, de az persze más kérdés, hogy ez a támogatás mire elég. A sport támogatása nemcsak anyagi kérdés, mert ez a tevékenység jelentősen javítja a lakosság hangulatát. Tarnóczki Attila: Milyen anyagi következményekkel fog járni egy ilyen társaság létrehozása. Marton István: Miért most került elénk ez az anyag, amikor már egy hónapja készen volt. Tüttó István: Az Oktatási, Kulturális és Sportbizottság korábban megtárgyalta, de visszaadta az anyagot, így nem kerülhetett a közgyűlés elé. Béres Márton: Kérem a bizottsági elnököket, hogy ismertessék a bizottsági üléseken elhangzott véleményeket. 3 Dr. Horváth Gvörav: A tájékoztatót az Oktatási, Kulturális és Sportbizottság megtárgyalta és elfogadásra ajánlja. Tüttó István: Aki a tájékoztatót elfogadja, kérem szavazzon. A közgyűlés 18 szavazattal egyhangúlag a javaslatot elfogadja és a következő határozatot hozza: 185/1998. számú határozat Nagykanizsa Megyei Jogú Város Közgyűlése a Nagykanizsai Olajbányász Sportegyesület helyzetéről, tevékenységéről szóló tájékoztatót tudomásul veszi. 1.b) A Nagykanizsai I. Futball Club Szolgáltató Kft. alapítása (írásban) Előadó: Sabján Imre Kalmár István: Az együttes bizottsági ülésen kimerítően foglalkoztunk a gazdasági társasággá alakulás kérdéseivel és véleményünk a következő volt. A társasággá alakításra a sporttörvény rendelkezései miatt van szükség, mert a magyar labdarúgás legfelső két osztályában csak profi klubok működhetnek, ők alkalmazhatnak profi játékosokat, de ennek feltétele a társasági forma. A sporttörvény módosításával lehetőség nyílt arra, hogy az 1997. december 31-ig felhalmozott köztartozások rendeződjenek. Ennek feltétele, hogy az egyesületeknek az OTSH-val érvényes megállapodása legyen, ugyanis a klubok csak így kaphatnak kamatmentes kölcsönt a tartozások rendezésére. A bizottságon elhangzott, hogy számos alkalommal érte a Bányászt támadás azért, mert nem körültekintően költötték el az önkormányzati támogatást és nem is mindenről számoltak el. Ha most létrejönne egy társaság és az önkormányzat 51%-os részesedéssel rendelkezne, akkor ellenőrizni lehetne, hogy mire költik el az önkormányzat pénzét. Támogatjuk, hogy a társasági szerződésben 3 millió Ft-os alaptőkével létrehozandó Kft törzsbetétjét az Olajbányász biztosítsa. Úgy foglaltunk állást, hogy 2 millió Ft értékben az önkormányzat részt vállalhat, a forrás vonatkozásában pedig úgy, hogy 1 millió Ft-ot az 1998. évi költségvetésben a sporttámogatásokra biztosított támogatásból kell átcsoportosítani, 1 millió Ft-ot pedig az 1999. évi költségvetésben szintén ezen a címen kell biztosítani. Bizottságunk állásfoglalása volt az is, hogy a határozati javaslat 3. pontjaként szerepeltessük azt a kitételt, hogy a kft. vezetése szeptember 30-ig készítse el működési programját, ami magában foglalná a szakmai elképzeléseket és a gazdasági teendők legfontosabb kérdéseit. A társasági szerződéssel kapcsolatosan kértük, hogy abban a könyvvizsgáló is szerepeljen. Tüttő István: A megalakuló társaság nem jogutódja a korábbi szervezetnek, tehát az adósságait nem veszi át. 4 Balogh György: Az Ügyrendi-, Jogi és Közrendi Bizottság nem foglalkozott hivatalosan ezzel a napirenddel, így összegzett bizottsági véleményt nem tudok mondani. Tarnóczki Attila: Nem kaptam választ a kérdésemre. A társasági szerződés 9. pontja rendelkezik a nyereség felosztásáról, de nem tudom, hogy mi van a veszteséggel. Azon hogyan fogunk osztozni. Bicsák Miklós: Ezt a tevékenységet vállalkozási formában kell folytatni, persze megfelelő emberek kellenek a kft. élére. Az nem megoldás, ha mindig pénzt pumpálunk a csapatba, de eredmény nincs. Ha tulajdonosok leszünk, akkor mindent át fogunk látni és szabályosan folyik majd a munka. Béres Márton: Támogatom az előterjesztést a jogi és gazdasági kényszer miatt egyaránt. Induló vállalkozástól persze nem lehet jelentős hasznot remélni, ezért vázolni kell a gazdasági folyamatokat egy üzleti tervben. A társasággá alakulásnak június 30-ig meg kell történnie, az alapító okiratot be kell nyújtani és bizonyos kérdéseket ezt követően is lehet majd rendezni. Az ügyvezető megbízatásának időtartamát külön kellene megvitatnunk. Tüttö István: Arra is van lehetőség, hogy a polgármestert felhatalmazzák arra, hogy a taggyűlésen tegyen javaslatot az ügyvezető személyére. Kelemen Z. Pál: Úgy gondolom, hogy ezzel a lépéssel bányavállalatot alapítunk egy olyan bányában, melynek szívességi használói vagyunk. Véleményem szerint a részvénytársasági forma sokkal megfelelőbb lenne, mert így sokan vásárolhatnának részvényeket. Javaslom, hogy a társasági szerződés 11. pontjánál az első ügyvezető ne öt, hanenp 1 évre legyen kinevezve és ez a megbízatás adott esetben meghosszabbítható. Marton István: A határozati javaslat 1. pontját többféleképpen lehet értelmezni. Javaslom, hogy a határidő a tárgyalások lezárására vonatkozzon. Van-e már edző és milyenek a kilátások? Ezt azért kérdezem, mert nem dobhatunk ki újra 3,5 millió Ft-ot. Miért most került elénk ez az anyag? Ismételten sietve kell döntenünk ilyen fontos kérdésben. Szeretném tudni, hogy milyen vállalat az, amely 2 millió Ft-ért "kalapol", miközben tavaly 90 millió Ft-ot költött és ennek 30%-át az önkormányzat finanszírozta. Az adósság egyesek véleménye szerint nem terheli az új társaságot. Szerintem ez a tartozás továbbra is fennáll. A társasági szerződés 6. oldalán foglaltakkal kapcsolatban elmondanám, hogy a 3/4-es szótöbbséget nem szabad elfogadni, szerintem 51%-os legyen. Bicsák Miklós: Ha jó focisták lesznek, akkor nő a vállalkozó kedv is. Tarnóczki Attila: A jogi kényszer nem áll fenn, legfeljebb a focisták számára. Teljesen más kérdés, hogy ebben a gazdasági társaságban az önkormányzatnak részt kell-e vennie. Megítélésem szerint nem, ugyanis ilyen feladatunk nincs. Ne áltassa azzal se senki magát, hogy a társaság irányításába a képviselők majd beleszólhatnak. Ezzel nem azt mondom, hogy a focit nem kell támogatni, csupán 5 azt, hogy a társaságban nekünk nem kell részt venni. Nem hiszem hogy ezzel az átalakulással megszűnne az a folyamat, ami eddig is volt, vagyis hogy állandóan pénzt pumpáltunk a csapatba. A veszteségeket ugyanis a betétünk arányában fedezni kell és szerintem nagyon jelentős veszteségek lesznek majd. Ráadásul a mi tőkénk kétszer nagyobb is lenne. Ha ezt a lépést megtesszük, akkor a többi sportegyesület is ezzel a kéréssel fordul majd hozzánk és olyan dologba fogunk belevágni, aminek nem látjuk a végét. A támogatás indokolt, de ne legyünk a társaság tagjai. Az utóbbi időben sokasodnak azok a döntések, amelyek anyagi következményeit nem látjuk előre. Például a kék ház megvásárlása, a főiskola létrehozása. Kalmár István: Kft. esetében a betét arányában részesednek a nyereségből és a veszteségből a tagok. Ha nem életképes a vállalkozás, akkor meg kell szüntetni. Béres Márton: A kényszer szó helyes, mert a sporttörvény rögzíti az önkormányzatok feladatait. A sportot eddig is támogattuk, nem kellene ezzel a tradícióval szakítanunk. Kérem támogassuk az előterjesztést. Zsoldos Ferenc: Nem tartom felelőtleneknek azokat, akik a bizottsági üléseken támogatták a határozati javaslatot. A társasággá alakulást végre kell hajtani, mert ezzel lehetőség nyílik az adósság rendezésére. Nem értek egyet azzal, hogy a társaságban ne vegyünk részt, mert ha a csapat magánkézbe kerülne könnyen előfordulnak, hogy az átvételt követően rövidesen felszámolnák a társaságot és jelentős bevétellel távoznának. A játékosállományt is védenünk kellene, mert különben olcsó pénzért más csapatok megvásárolják őket. Tarnóczki Attila: Sajnos sokan félreértik az általam elmondottakat. Én támogatom_ az átalakulást, de azt nem, hogy mi is tagok legyünk. Tüttó István: A Zala Megyei Közgyűlés a ZTE csapatát 5 millió Ft-tal támogatja. Sabián Imre: Az átalakulást követően biztosan lesznek anyagi nehézségek, de ha magánszemélyek lesznek a tulajdonosok, akkor ők mielőbb szeretnének nyereséget elérni, így könnyen előfordulhat, hogy eladnák a játékosokat. Számunkra tehát biztonságot jelentene, ha az önkormányzat lenne a tulajdonos. Azt nem tudom megmondani, hogy ki lesz az edző, mindent meg fogunk tenni annak érdekében, hogy jó edzőt szerződtessünk, de sztáredzőkre nincs pénzünk. Baumqartner Imre: Az új gazdasági társaságokról szóló törvény szabályozza a szavazati arányt, tehát ezt nem lehet megváltoztani. A törzstőke mértékét persze a közgyűlés dönti el, mi csak javaslatot tettünk. Röst János: Ez a kft nem lesz nyereséges, így arra kellene törekednünk, hogy ne legyen túlzottan veszteséges. A múlt évben 30 millió Ft-tal támogattuk a focit és ha ezt lehetne csökkenteni, akkor már nyertünk az ügyön. Szeretném ha javaslatot tennénk az ügyvezető díjazására és megbízatásának időtartamára is. Az utóbbi esetben a 3 évet tartanám megfelelőnek. 6 Dr. Horváth Gvörav: Támogatom az előterjesztést. Ha megnézzük a városbar működő sportköröket, akkor azt lehet mondani, hogy rossz anyagi körülmények között vannak, de még egy sem szűnt meg. Véleményem szerint a takarékos gazdálkodás megteremti majd a színvonalat foci működtetésének feltételeit. Sabián Imre: Azért javasoltuk ügyvezetőnek Farkas Zoltánt, mert ő jelenleg is ot dolgozik. Dr. Takács Anikó: Önálló kft esetében a taggyűlés választja meg az ügyvezetőt éí határozza meg a bérét. Bicsák Miklós: Támogatom a személyi javaslatot. Tüttó István: A múlt héten tárgyaltam a KÖGÁZ vezérigazgatójával és úgy tűnik hogy ők azt szeretnék, ha az önkormányzatnak járó belterületi földérték után kapót összeg lenne az a minimum, amit szeretnének visszakapni a létesítmények átadási fejében. Csak abban a kérdésben szeretnének tárgyalásokat kezdeményezni, hogj ezt hány év alatt fizessük meg. Marton István: Nem azt vártam, hogy valaki megmondja, hogy ki lesz az edző hanem azt, hogy ki nem. Ezt azért mondom, mert ismereteim szerint az egyesületer belül is igen nagy a megosztottság. Javaslom, hogy az önkormányzat tulajdoni aránya is 3/4 legyen, ha a szavazat arányokat a jogszabály írja elő. Tüttó István: Marton képviselő javasolta, hogy szeptember 30-ig zárjuk le í tárgyalásokat a KÖGÁZ vezetésével. Aki ezzel egyetért, kérem szavazzon. A közgyűlés 8 szavazattal, 9 ellenszavazattal, 2 tartózkodással a javaslatot nerr fogadja el. Tüttó István: Javaslom, hogy az eredeti határozati javaslatnak is szeptember 30 legyen a határideje. Aki ezzel egyetért, kérem szavazzon. A közgyűlés 18 szavazattal, 1 tartózkodással a javaslatot elfogadja. Tüttó István: Aki egyetért a társaság alapításával, kérem szavazzon. A közgyűlés 17 szavazattal, 1 ellenszavazattal a javaslatot elfogadja. Tüttó István: Marton képviselő javasolta, hogy emeljük fel a törzstőke összegét 25! ezer Ft-tal emeljük meg. Aki ezzel egyetért, kérem szavazzon. 7 A közgyűlés 17 szavazattal, 1 tartózkodással a javaslatot elfogadja. Tüttó István: Aki egyetért a forrás átcsoportosításával, kérem szavazzon. A közgyűlés 17 szavazattal, 1 tartózkodással a javaslatot elfogadja. Tüttó István: Kalmár képviselő javasolta, hogy szeptember 30-ig a kft vezetése készítse el a működési programot. Aki ezzel egyetért, kérem szavazzon. A közgyűlés 17 szavazattal (egyhangúlag) a javaslatot elfogadja. Tüttó István: Aki egyetért azzal a javaslattal, hogy a polgármester tegyen javaslatot a taggyűlésen az ügyvezető személyére és díjazására, a Felügyelő Bizottság tagjaira és díjazásukra, valamint a könyvvizsgáló személyére, kérem szavazzon. A közgyűlés 16 szavazattal, 1 ellenszavazattal a javaslatot elfogadja. Tüttó István: Kelemen képviselő javasolta, hogy az ügyvezető megbízatása 1 évre szóljon. Aki ezzel egyetért, kérem szavazzon. A közgyűlés 4 szavazattal, 11 ellenszavazattal, 4 tartózkodással a javaslatot nem fogadja el. Tüttő István: Aki egyetért azzal, hogy a megbízás időtartama három év legyen, kérem szavazzon. A közgyűlés 15 szavazattal, 4 tartózkodással a javaslatot elfogadja. Tüttő István: Aki egyetért azzal, hogy a társaságnál könyvvizsgáló legyen alkalmazva, kérem szavazzon. A közgyűlés 16 szavazattal, 1 tartózkodással a javaslatot elfogadja. Tüttó István: Aki egyetért a társasági szerződéssel figyelemmel a módosításokra, kérem szavazzon. 8 A közgyűlés 16 szavazattal, 2 tartózkodással a javaslatot elfogadja és a előzőekben elfogadott szavazati aránnyal a következő határozatot hozza: 186/1998. számú határozat Nagykanizsa Megyei Jogú Város Közgyűlése a sportolás tárgyi feltételeinek biztosítása, valamint a város sportközvéleményét befolyásoló minőségi labdarúgó sport szervezeti átalakítása érdekében az alábbi határozatot hozza: 1.) megbízza a polgármestert, hogy újítsa fel a korábban megszakadt tárgyalásokat a KÖGÁZ RT-vel a tulajdonában lévő Olajbányász sportpálya tulajdonjogánál önkormányzat javára történő rendezése érdekében. A tulajdonossal folytatandó tárgyalásokon kísérelje meg a mindkét fél számára elfogadható megoldás feltárását. Határidő: 1998. szeptember 30. Felelős : Tüttő István polgármester 2.) egyetért a város minőségi labdarúgó sportjának további biztosítása érdekében a Nagykanizsai I. Futball Club Szolgáltató Kft. Nagykanizsa Megyei Jogú Város önkormányzata és a Nagykanizsai Olajbányász Futball Klub által történő alapításával. A törzstőke 75%-ának megfelelő 2.250.000 Ft pénzbeli betétet a társasági szerződés 7. pontjában foglaltak szerint biztosítja. Határidő: 1998. június 30. Felelős : Tüttő István polgármester 3.) felhatalmazza a polgármestert, hogy az Olajbányász Futball Klub számára a 3/1998.(11.17.) számú rendelettel jóváhagyott 1998. évi költségvetésből a verseny és élsport támogatására meghatározott 11,5 millió Ft összegű támogatásból 1.250.000 Ft-ot átcsoportosítson. 4.) utasítja a kft ügyvezetőjét, hogy készítse el a működési programját, mely tartalmazza a szakmai és gazdasági elképzeléseket. Határidő: 1998. szeptember 30. Felelős : ügyvezető 5.) egyetért azzal, hogy a társaság ügyvezetőjének megbízatása három évre szóljon és a kft. alkalmazzon könyvvizsgálót. 9 6.) felhatalmazza a polgármestert arra, hogy tegyen javaslatot a taggyűlésen az ügyvezető személyére és díjazására, a Felügyelő Bizottság tagjaira és díjazásukra, valamint a könyvvizsgáló személyére és erről tájékoztassa a közgyűlést. Határidő: 1998. július 15. Felelős : Tüttő István polgármester 7.) a társaság alapító okiratát, figyelemmel a módosításokra elfogadja. Utasítja a polgármestert a szükséges intézkedések megtételére. Felelős : Tüttő István polgármester 2.) Kórházi veszélyes hulladékégetővel kapcsolatos tájékoztató (szóban) Előadó: Tüttő István polgármester Balogh Tibor: Szeretném kérni, ma ezt a témát ne tárgyaljuk, de a polgármester úr adjon tájékoztatatás arról, hogy mi hangzott el a mai sajtótájékoztatón. Tüttő István: Aki ezzel egyetért, kérem szavazzon. A közgyűlés 19 szavazattal (egyhangúlag) a javaslatot elfogadja. Tüttő István: Ma reggel volt a sajtótájékoztató és a közgyűlés előtt a városi tévé sugárzott egy vitaműsort is ezzel a témával kapcsolatosan. 1997. február 25-én döntöttünk abban, hogy városunk a PHARE CBC projekten való részvételre jelentkezik. A döntést tartalmazó határozatban az szerepel, hogy a közgyűlés egyetért a tervezett veszélyes hulladékégető telepítésének vizsgálatával a szennyvíztisztító telepen, felhatalmazza a polgármestert a projekt-gazda nyilatkozat kiadására és utasítja a polgármestert, hogy a hulladékégető telepítésével kapcsolatos kérdésekről, eseményekről tájékoztassa a közgyűlést. Felkértük a Városfejlesztési és Környezetvédelmi Bizottságot, hogy a beruházásnál a szakmai kérdéseket kiemelt figyelemmel kísérje. Ezt a döntést 22 szavazattal, 1 tartózkodással hoztuk meg. Magyar József: Ezt a döntést a közgyűlés 1997. februárjában hozta. Szeretném elmondani, hogy a kórházi 150 tonnás veszélyes hulladékkal szemben 750 tonnára tehető a mezőgazdasági és ipari hulladék mennyisége. Tüttő István: Azon a közgyűlésen elhangzott részemről, hogy 900 tonna körüli az éves kapacitás. 10 Magyar József: Joggal gondolhatja mindenki, hogy Nagykanizsán egy általános veszélyes hulladékégető épül Zala megye összes veszélyes hulladékának a megsemmisítésére. Tüttő István: Az a veszélyes hulladék - amely az egészségügyi szektorban keletkezik eddig Szombathelyre került elszállításra a megyéből. Nem azt kell vizsgálni, hogy az égetőmű szennyezi a levegőt, hanem azt, hogy mekkora kárt okoz az, ha nem semmisítjük meg a veszélyes hulladékot. Azért kell a szennyvíztisztítóhoz tenni ezt a beruházást, mert a nyereségének a visszaforgatása adna lehetőséget az iszapkezelés forrásának megteremtésére. Az Európai Unó úgy döntött, hogy Magyarországon minden megyében létre kell egy ilyen égetőt hozni. Magyar József: Az a legnagyobb hiba, hogy itt van ez a feladatmeghatározás, amit nem mi írtuk ki. A tanulmányban szerepel, hogy a beruházás érinti a mezőgazdasági és az ipari üzemeket is. Utal arra, hogy ez az égetőmű ipari és mezőgazdasági veszélyes hulladék megsemmisítésére is alkalmas. Javaslom, hogy a 900 tonnás kazánt alakítsuk át 700 tonnásra, és egy olyan technológiai sor legyen mellétéve a szennyvíztelepen, ami csak kórházi veszélyes hulladékok továbbítására, tárolására alkalmas. Minden anyagból ki kell húzni az ipari és a mezőgazdasági hulladék megsemmisítését. Tüttő István: A soros közgyűlésre olyan előterjesztést fogunk beterjeszteni, amely arról szól, hogy mely megyéből milyen anyagokat lehet idehozni égetésre. Ez eleve behatárolja ennek a rendszernek a működését. Tarnóczki Attila: Javaslom, a kérjünk fel zöld szervezeteket arra, hogy véleményezzék az anyagot. Tüttő István: Megmondtam Úszta úrnak, hogy ők követték el a hibát, mert nem adhatták volna ki a pályázati kiírást. óri Sándor: Kérem vizsgáljuk meg, hogy miért nem került sor ezen napirendi pont tárgyalására a Városfejlesztési és Környezetvédelmi Bizottság ülésén. Dr. Lukácsa Erzsébet: A Városfejlesztési és Környezetvédelmi Bizottság annak idején megtárgyalta az anyagot. Óri Sándor: Az illetékes szakemberek részéről a válasz az volt, hogy semmilyen konkrétumot nem tudunk. ■ "v M Tüttő István: A Környezetvédelmi Felügyelőség azt a választ adta, hogy kiegészítésre fogja felhívni az ÖKO-HIDRO Kft-t, mert bizonyos témákban újabb elemzést kér. Fel fogom hívni a holnapi nap folyamán Úszta urat, és közlöm vele, hogy az önkormányzat nem fogja támogatni az ettől eltérő rendszer kiépítését. Nem tudom, hogy a kapacitásban kell-e döntenünk. Magyar József: Azt akarom elkerülni, hogy Zala megye összes veszélyes hulladéka Nagykanizsán kerüljön megsemmisítésre. Tüttő István: Nem fognak ipari hulladékot megsemmisíteni Nagykanizsán. 11 Magyar József: Az anyagban olvasható, hogy az egész ügyben a legfontosabb a lakosság részletes tájékoztatása. Gondoljuk át, hogy 1997. februárjától kezdve milyen módon lett tájékoztatva a lakosság a dolgok állásáról, és ne csodálkozzunk azon, hogy néhányan légből kapott információk alapján olyan dolgokat állítanak, melyeket egyik képviselő sem akar ebben a városban. Tüttó István: A Környezetvédelmi Felügyelet dolga, hogy a kommunikációt a lakossággal lefolytassa. Ha a környezeti hatástanulmány jóváhagyásra kerül, akkor ki kell függeszteni, utána lehet csak a lakosságnak megkifogásolni. Béres Márton: Legfontosabb feladata az lett volna a közgyűlésnek, hogy a hatástanulmány elkészítésére vonatkozó javaslatot megtegye. Én ilyen anyagot nem láttam, valószínűnek tartom, hogy a Városfejlesztési és Környezetvédelmi Bizottság sem. Véleményem szerint az EU és köztünk jelentős kommunikációs zavar van. Kelemen Z. Pál: A tény az, hogy nekünk kell kommunikálni a lakossággal. Tüttö István: Nem tudtam volna eddig semmit sem mondani a lakosságnak, mert az sem dőlt el, hogy az a hely alkalmas-e arra, hogy hulladékégetőt helyezzünk el ott. Ezenkívül ezt még a hatóságoknak is el kell fogadni. A PHARE 1995. óta Magyarországon tartja ezt a projektet. Magyar József: Elkövettük azt a hibát, hogy nem kötöttük ki, hogy itt csak kórházi veszélyes hulladékok égetéséről lehet szó. Sajnos a feladat meghatározásban szerepelt az ipari és mezőgazdasági hulladék, így a szakembereknek ezzel a kérdéssel is foglalkozniuk kellene. Tüttö István: Ezt nem is mi bonyolítottuk, hanem a PHARE. Kelemen Z. Pál: Azt pontosan tudtuk korábban is, hogy mit nem akarunk. Nem akarunk ipari és mezőgazdasági veszélyes hulladékégetőt Nagykanizsán, így szó sem lehet róla, hogy az engedélyben ez is szerepeljen. Tüttö István: Két hónapja adtak át Kecskeméten egy ugyanilyen berendezést ami ellen a lakosság nem tiltakozott. Tüttő István polgármester más tárgy vagy hozzászólás nem lévén az ülést 18.45 órakor bezárta. (Az ülésről hangfelvétel készült.) |
