* Adobe Reader letöltése (PDF fájlokhoz)
| 2.73 MB | |
| 2025-10-22 14:11:50 | |
Nyilvános 40 | 78 | 1998. április 14. | Nagykanizsa Megyei Jogú Város Közgyűlése soros ülés Rendelet : 11/1998. Határozatok: 102/1998-tól 107/1998-ig Napirendi pontok: 1. Polgármesteri tájékoztató (írásban) Előadó: Tüttö István polgármester 2. Interpellációk, kérdések (írásban) 3. Javaslat a Nyugdíjasok házában lévő lakások bérletéről szóló 36/1997. (XI. 4.) számú rendelet módosítására (írásban) Előadó: Dr. Csákai Iván a Szociális és Egészségügyi Bizottság elnöke 4. Tájékoztató a Mozgáskorlátozottak Városi Egyesületének tevékenységéről (írásban) Előadó: Debreczeni Attila elnök 5. Javaslat Magyar József és Tarnóczky Attila önkormányzati képviselők parkfelújítással kapcsdatos önálló képviselő indítványa a városüzemeltetési feladatok meghatározására (írásban) Előadó: Tüttö István polgármester 6. Javaslat a Nagyrác úti kiürített iskola épületének hasznosítására - Dr. Baranyi Enikő önálló képviselői indítványa (írásban) Előadó: Tüttö István polgármester 7. Böröcz Zoltánné büfé üzemeltetésére vonatkozó bérleti szerződése (írásban) Előadó: Tüttö István polgármester A következő szöveg a dokumentumból keletkezett automata szövegfelsimertetés segítségével: 1-10/1998. NAGYKANIZSA MEGYEI JOGÚ VÁROS KÖZGYŰLÉSÉNEK JEGYZŐKÖNYVE az 1998. április 14-i soros üléséről Rendelet : 11/1998. Határozatok: 102/1998-tól 107/1998-ig JEGYZŐKÖNYV Készült Nagykanizsa Megyei Jogú Város Közgyűlése 1998 április 14-én (kedd) 14.00 órakor tartott soros ülésérői. Az ülés hetve: a Móricz Zsigmond Művelődési Ház színházterme (Nagykanizsa, HajgatóS. utca 1.) Jelen vannak: Baloc^i György, Balogh Tibor, Dr. Bárányi Enikő, Béres Márton, Blcsák Miklós, Dr. Csákai Iván, Deiszinger József, Ferenczy Zoltán, Dr. Fodor Csaba, Hajgató Sándor, Dr. Horváth György, Kalmár István, Kelemen Z. Pál, Krémer József, Magyar József, Marton István, Mayer Ferenc, öri Sándor, Palotás Tibor, Papp Ferenc, Tarnóczki Attila, Tüttö István, Zsoldos Ferenc képviselők. Tanácskozási loaoal mealetcnt: Cr. Takács Anikó jegyző, Dr. Lukácsa Erzsébet aljegysö, Karmsán Jóeaef Városi Főépítés* Sernek Míklée, Imre Séla, Partine Dr Szmodics Györgyi, Dr. Rntérné Grundmann Frlda, Szabó Lászlóné osztályvezetők. Káiócziné Éberling Márta "önálló irodavezető; Dr. Nemesrié Dc. Nagy Gabriella a Városi Gyámhivatal vezetője, Teleki László a Cigány Kisebbségi Önkormányzat elnöke, Kárrrin l-ás^ó a* Ineatlankozetási Intézmény vezetője, Debreczeni Attila a Mo@p§k@fiát§i@ttak iigrwg^ének lnök©: Megjelentek: Dukát Éva a Kanizsa Dél-Zalai Hetilap munkatársa, Marton Györgyi a Zalai Hírlap nagykanizsai szerkesztőségének vezetője. Tüttö István: Tisztelettel köszöntöm az ülés mncten résztvevőjét, képviseKXársaimat, kedves vendégeinket, az apparátus megjelent vezetőit. Megállapítom, hogy a képviselőknek több mint a fele jelen van, ezért az ülés határozatképes, azt megnyitom Javaslom, hogy vegyük fel 8. napirendi pontként a „Javaslat szociál-ökonóniai projekt végrehajtására" című előterjesztést. Magyar József: Szóban szeretnék interpellálni a Sétakertben található illemhellyel valamint a Máltai Szeretetszolgálat támogatásával kapcsolatban. Blcsák Miklós: Szóban szeretnék interpelláld a kerékbilincs használatával kapcsdatosan. Balogh Tibor: Szóban szeretnék interpellálni a Vasemberház körüli palánk ügyében. Béres Márton: Nem támogatom a szociál-Ckcncmai projekttel kapcsolatos előterjesztés felvételét, tcvábbá kérdést szeretnék feltenni Tüttő István: Május 15-ig kell vé^egesen beadni a pályázatot, de előtte egy hónappal el kell juttatni a Megyei Munkaügyi Központhoz véleményezésre. Megpróbáljuk elérni, hogy ne ragaszkodnak mereven az április 15-i határidőhöz. Visszavonom a javaslatomat a szobái-ökonómiai előterjesztéssel kapcsolatosan. Aki el tudja fogadni a javasolt napirendi pontokat, kérem szavazzon. A közgyűlés 19 szavazattal (egyhangúlag) a javaslatot elfogadja és a ktt/etkezö napirendi pontokat tárgyalja: Hapfr^nd! ppntrt; 1. Polgármesteri tájékoztató (írásban) Előadó: Tüttö István polgármester 2. Interpellációk, kérdések (írásban) 3. Javaslat a Nyugdíjasok házában lévő lakások bérletéről szóló 36/1997. (XI. 4.) számú rendelet módosítására (írásban) Előadó: Dr. Csákai Iván a Szociális és Egészségügyi Bizottság elnöke H. i dj«»\^ka£iiu ci itíHuk.i>Atei(\ vtíiuSi eyySsoiei«i *:K icA^ci iybtíybi U (írásban) Előadó: Debreczers /^íiila elnök 5. Javaslat Magyar József és Tarnóczky Attila önkormányzati képviselők parkfelújítással kapcsdatos önálló képviselő indítványa a városüzemeltetési feladatok meghatározására (írásban) Előadó: Tüttö István polgármester 6 Javaslat a Nagyrác úti kiürített iskola épületének hasznosítására - Dr. Bárányi a->ikö önálló képviselői indítványa (írásban) Előadó: Tüttö István polgármester 7 Bríröcz Zdtánné büfé üzemeltetésére vonatkozó bérleti szerződése (írásban) Előadó: Tüttö István polgármester 1.) Polgármesteri tájékoztató (írásban) Előadó: Tüttő István polgármester Tüttö István: Dr. Lotz Károly Közlekedési Miniszter vezetésével delegáció irfazik Rotterdamba. Ebbel az alkalomból a Közlekedéstudományi Intézet Rt és holland partnerek szervezésében logsztikai szemináriumot szerveznek 1998. április 27-től 29-ig magyar és holland szakemberek részvételével. A szeminárium célja a szállítmónryceás, logisztika és disztribúció területén kialakítható magyar-holland vállalatközi kapcsolatok kiépítése, illetve a kormány által meghirdetett regionális logisztikai központok felállításához szükséges holland tőke és kncw hcw nrind szélesebb körű bevonása. A rendezvényre rövid határidejű válaszadási határidővel 3 meghívást kaptam és elfogadtam A rendezvény részvételt dija szállásköltséggel egyszáznyolcezer forint. Kérem, hogy támogassák a kiutazásomat. Tamóczkl Attila: Úgy gondolom, hogy a város nincsen abban a helyzetben, hogy ZALAVOLÁN részvényeket vásároljon. Egy korábbi határosat arra kötelezi a város vezetését, hogy ha tisztázódtak a részvényvásárlási fettételek, akkor hozza a témát újra a közgyűlés elé. Tüttő István: A részvények vásárlásáról mindenképpen a közgyűlésnek kell döntenie. A ZALÁN/ÓLÁN részvényekhez a többi önkormányzattal együtt maximum 10 %-ig juthatunk hozzá, ez gyakorlatilag nem sok beleszólásra ad lehetőséget. Vissza fog kerülni a téma a közgyűlés elé, amennyiben a privatizációra sor kerül. Dr. Horváth Gvörov: A gyógyszertár bútorzata a megyei múzeum tulajdona és úgy tudom, hogy ezt a bútorzatot ki fogják állítani. Megítélésem szerint ehhez semmi közünk. Tüttő István: Már elhangzott, hogy nem képezi tulajdonunkat a műemlék, csupán tájékoztatásul közöltük. Marton István: A tájékoztatóban elhangzott, hogy a Zsigmondy-VWnkler Műszaki Szakközépiskola elhelyezés gondjaival kapcsolatban tanácskozásra kerül sor. Ml törtétit eseti a möflbea^ésetv? Hányadik versenytárgyalás zajlott már le a Rcegonyi u. 1. szám alatti épülettel kapcsolatban? Tütta lotuá»- ügyetlen ut van a HM tulajdonának megszerzésére, hogy a mntszféfium lámája 3 riaÉjykaniüai iskolával kaptenelates funkeiékiváttáshűe éájk*égcm teljes átadást. Tájékoztatásként közlön, hogy a Védőnői Szolgálat átadásra került. A Rcegonyi u. 1. szám alatti épülettel kapcsolatosan az idén két versenytárgyalásra került sor. Magyar József: Nem biztos, hogy a jegyzőkönyv visszatükrözi rrindazokat a problémákat, melyeket korábban felvetettünk. Béres Márton: Véleményem szerirt a 298/1997. számú határozat hibás Emlékezeteim szerirt arról szótt a közgyűlés határozata, hogy az ad hoc bizottság vifsgalja mag a Saeeiális Foglalkozató uáeti ter/et. Nem volt az ad hoc bizottságnak feladata, hogy az átalakulás szükségességéről vagy a mikéntjéről nyilatkozzon. A polgármesteri tájékoztatóban még nem találkoztam azzal, hogy a Gazdaság és Városüzemeltetési Bizottság foglalkozott volna a 43/1997. számú határozattal. Tavaly december 15-én a parlament elfogadta azt a jogszabályt, aminek alapján nem az intézmény szétzúzására, hanem az átalakítására kellene konkrét munkatervet kidolgozni. Nem tartható az a finanszírozási helyzet, mely szerint negyedéverte az intézményt tőkeinjekcióval lássuk el. Megítélésem szerirt a 298/1997. számú határozattal kapcsolatban meg kell állapítani, hogy ez ügyben vannak még teendők és pót határidőkért május 31-ét kell megjeldni. Kalmár István: Ez a történet két szálon futott. A bizottságok Béres képviselő elképzelése szerint az átalakítást megtárgyalták, erről a közgyűlés hozctt egy 4 határozatot. Ha jd emlékszem az ad hoc bizottság Fodor képviselő javaslatára állt fel. Az ad hoc bizottság jelentését nem láttam, amelyben ilyén jellegű megállapítások szerepeltek. Egyetértek Béres képviselő javaslatával. Kérem az ad hoc bizottság tagjait, hogy erről készítsenek jelentést a Szociális és Egészségügyi Bizottság, valamint a Gazdasági és Városüzemeltetési Bzottság számára. Tüttő István: A szociát-ökonómiai projekttel kapcsolatos előterjesztés összhangba hozható azzal, amit Béres képviselő felvetett. Egyetértek a közhasznú társaságként való működtetéssel, ennek az átalakítása mindenképp megfontolandó. Haloató Sándor: Mikor költöztetik ki a könyvtárat a Zárda utcai ingatlanból? Tüttő István: A portos időpontot nem ismerjük, az elmúlt közgyűlésen fontolgattuk, hogy a régi könyvtár felújításának vagy egy új épület építésének van-e nagyobb realitása. Ezt még a bizottságok meg fogják tárgyalni és április 28-án fog a közgyűlés dönteni ebben a kérdésben. A könyvtárat mindenképpen ki kell költöztetni a Ferences Rend kolostorából és nagy valószínűséggel két-három évig tart, míg az ügy végleg lezárul. Minden attól függ, hogy kapunk-e erre a célra címzett támogatást vagy sem Aki egyetért Béres képviselő javaslatával - a 298/1997. számú határozat módosítását a Gazdasági és Városüzemeltetési Bizottság tárgyalja meg és május 31-i határidővel kerüljön vissza a téma a közgyűlés elé -, kérem szavazzon. A közgyűlés 17 szavazattal, 2 tartcdodássai a javaslatot elfogadja. Tüttő István: Aki egyetért a Logisztikai Szemináriumra való utazásommal, kérem szavazzon. Akcegyütes 17 szavazattal, 2 tanakodássá! a javaslatét étfegadja. Tüttő István: Aki a határozati javaslat 1.) pontjával egyetért, kérem szavazzon. A közgyűlés 19 szavazattal (egyhangúlag) a javaslatot elfogadja. Tüttő István: £ki a határozati javaslat 2.) pontjával egyetért, kérem szavazzon. A közgyűlés 18 szavazattal, 1 ellenszavazattal a javaslatot elfogatja. Tüttő István: £ki az előterjesztést el tudja fogadni, kérem szavazzon. A közgyűlés 18 szavazattal, 1 tartózkodással a javaslatot elfogac|a és a kővetkező határozatot hozza: 5 102/1998. számú határozat Nagykanizsa Megyei Jogú Város Közgyűlése 1.) a 298/1997, a 324/2/1997, a 384/1997, a 432/1997, a 15/1998, a 41/1998, a 42/1998, a 43/1998, a 48/1998, a 61/1998, a 71/a,b/1998, a 74/1998, a 75/1998, a 77/2/1998 és a 78/1998. számú határozatok végrehajtásáról szóió jelentést etfogadja 2.) a 64/1,2/1998. számú határozat végrehajtásának határidejét 1998. május 15-ig meghosszabbítja. 3.) a 298/1997. számú határozatának határidejét meghosszabbítja 1998. május 31-ig. 4.) hozzájárul ahhoz, hogy a polgármester az 1998. április 27-29 között Rotterdamban megrendezésre kerülő Logisztikai Szemináriumon részt vegyen, egyúttal 108.000 Ft-ot biztosít a rendezvény részvételi díjára és szállásköltségére. 5.) a fontosabb intézkedésekről, eseményekről szóló tájékoztatót tudomásul veszi. Pólóid«- Trrtttt letván nH^ármextfw I iiLlW I Wl íkll I I I 2.) interpellációk, kérdések (írásban) Maavar József: A Sétakertben azon kívül, hogy a hidat lebontottuk, érderrteges tevékenységet nem folytattunk Az illemhetyiséggei hét év óta nem tettünk semmit, gyakorlatilag romba döit. Kérem a közgyűlést, hogy vagy döntsünk ennek a romnak az eltüntetésérői vagy működtetését újra pályáztassuk meg. Véleményem szerint a lebontott sétakerti híd tervezését 1998-ban el kellene kezdeni. Egy újságcikkből értesültem arról, hogy 1998. évben a Máltai Szeretetszolgálat nem kapta meg a támogatást. Amak idején a költségvetés tárgyalásakor kértem, hogy hagyjuk meg külön ezt a sort. Dűrtűtt-e az illetékes bizottság ennek a támogatásnak az összegéről? A VIA Kanizsa Kft-vel kapcsolatos jelentés kőzett nem találtam meg a felügyelő bizottság létrehozatalára vonatkozó részt. A Szent Imre utcának a parkoló óvezetbe való bevonását nem javaslom Kalmár István: Született egy hosszú távú megállapodás egy olyan vállalkczcval, aki a városban lévő nyilvános illemhelyek rendbetételét felvállalta. Javaslom hogy hozzunk egy dyan határozatot, mellyel utasítjuk a Gazdasági és Városüzemeltetési Szőtt ságot, hogy május 31-ig végezze el ennek a megállapodásnak a felülvizsgálatát, illetve tegyen javaslatot a hasznosításra 6 Egy korábbi közgyűlésen azért kértem, hogy ne döntsünk a parkdóövezetek kiterjesztéséről, mert a Városfejlesztési és Környezetvédelmi Bzottság nem tárgyalta meg a kérdést. Dr. Csákai Iván: A Szociális és Egészségügyi Bzottság két hete döntött arról, hogy felveheti a Máltai Szeretetszolgálat a támogatást. Tüttő István: A kűzovülés döntött arról, hogy 1998-ban visszatérünk a Sétakerti híd építésére. Az Alarri Számvevőszék vizsgálatot fotytatott és az emek eredményeként elkészített intézkedési tervet elfogadtuk, mely szerint egységesen vizsgáljuk meg a kftk-nél a felügyelő bizottságokat. A VIA Kanizsa Kft-nél már a személyekre is megvan a javaslat, júniusban döntünk ebben a kérdésben. Blcsák Miklós: Gondoljuk át, hogy a kerékbilincselés fontosabb vagy a környezetünk védelme. A Környezetvédelmi Felügyelet tevékenysége csak a kerékbilincselésre korlátCEódott. Javaslom, hogy Nagykanizsa Megyei Jogú Város Polgármesteri Hvatala monc|a fel a Környezetvédelmi Felügyelőség és a Városi Rendőrkapitányság között köttetett megállapodást 1998. április 1-jétőJ visszamenőleg. Tcwábbá javaslom, hogy a Környezetvédelmi Felügyelőség gyalog végezze a munkáját. Tüttő István: A kerékbilincselésnek néhány esetben megfelelő jogalapja is van. Olyan megállapodásunk van a rendőrséggel, amely határozott időre szól és nem tartalmaz felmondásra való kitételt. Az illetékes osztály meg fogja vizsgálni a felvetést. Balogh Tibor: Több választópolgár felvetette, hogy miért kellett olyan hirtelen a Vasember ház elé a barikádot emelni. Az üzlettulajdonosok úgy érák, hogy veszteség éri őket erriatí. Kaphatnak=e ez idő aiati mérsékelt bérleti díjat az üzlettulajdonosok? Tüttő istván: A palánkok az üzietek bejáratait szabadul hagyják, de a balesetveszély elkerülése miatt előírás az ilyen palánk létrehozása. Béres Márton: Várható-e az őszi önkormányzati választásokig, hogy a városrészek és a peremkerületek vételkörzete nőm fog? Tüttő István: Pályázatot fognak kiírni a sugárzási engedélyre, amit korábban visszavont Nagykanizsától az ORTT. Információm szerint Nagykanizsa fogja elöször visszakapni a sugárzási jogot. Kérdezem Zsoldos képviselőt, el tudja-e fogadni az interpellációjára adott választ? Zsoldos Ferenc: B tudcm fogadni. Tüttő István: Kérdezem Kelemen Z. Pál képviselőt, el tudja-e fogadni az interpellációjára adott választ? Kelemen Z. Pál: B tudom fogadni. Megítélésem szerint nem kellene pályáztatni, mert a gazdák a fagyöngyöket a hegyekben darus kocsi nélkül is el tudják távol (tani. Tüttő István: Kérdezem Scsák képviselőt, el tudja-e fogacfcri az interpellációjára adctt választ? 7 Bicsak Miklós: B tudom fogactt. Mikor lehet elvégezni a Garay utca fásítását? Imre Béla: A Városfejlesztési és Környezetvédelmi Bizottság a kivetkező ülésén fog a témával foglalkozni. Ha tavasszal nem akkor ősszel fog erre sor kerülni. Tüttő István: Kérdezem Dr. Bárányi Enikő képviselő asszonyt, el tudja-e fogadni az interpellációjára adott választ? Dr. Baranvl Enikő: B tudom fogadni. Tüttő István: ¿ki egyetért Bicsák képviselő javaslatával - utasítja a Gazdasági és Városüzemeltetési Bizottságot, hogy május 31-ig végezze el a megállapodás felülvizsgálatát illetve az alapján tegyen javaslatot a hasznosításra - kérem szavazzon. A közgyűlés 19 szavazattal (egyhangúlag) a javaslatot elfogadja és a kővetkező határozatot hozza: 103/1998. számú határozat Nagykanizsa Megyei Jogú Város Közgyűlése felkéri a Gazdasági és Városüzemeltetési Bizottságot, hogy a kerékbilincseléssel kapcsolatos megállapodást vizsgálja felül és tegyen javaslatot annak felbontására, megváltoztatására vagy hatályba tartására. Határidő: 1998. május 31. Felelős : Kalmár István a Gazdasági és Városüzemeltetési Bizottság elnöke 4.) Javaslat a Nyugdíjasok házában lé-vő lakások bérletéről szóló 36/1997. (XI.4.) számú rendelet módosítására (írásban) Előadó: Dr. Csákai Iván a Szociális és Egészségügyi Bizottság elnöke Dr. Csákai Iván: Jelenleg nyolc lakója van a Nyugdíjasháznak. A feltételeken szeretnénk enyhíteni, a kényszerbérlőket pedig mindenképpen el kell, hogy helyezzük. Tüttő István: Ebben az évben nyílik az utolsó lehetőség arra, hogy a kiváltást valamilyen mértékben támogassák. Ezen személyekkel még nem történt egyeztetés. Dr. Bárányi Enikő: Kérem, hogy a közgyűlés foglaljon állást a kényszerbérlők elhelyezésével és a pályázat útján bekerülő bérlők kijelölési rendjével kapcsolatban. Palotás Tibor: Mikor történik intézkedés a védőrácsokkal kapcsolatban? Milyen messzire fog kerülni a kerítés az épülettől? Kívánatos lenne egy nagyobb park, hiszen a lakások olyan kicsik, hogy oda szinte csak aludni lehet menni. 8 Imre Béla: Lenne parkterület is, de egyelőre nincs rá pénz. Jelenleg annak vizsgálata folyik, hogy az elmaradt munkák elvégzésére milyen pénzügyi fedezet áll rendelkezésre. Tüttó István: Ha a kerítés megépül, akkor belül nagyon hamar kialakul a kedvező környezet. Marton István: A Gazdasági és Városüzemeltetési Bizottság álláspontját támogatom, ők a kényszerbérlők részére történő lakásfelajánlást a nyugdíjas házban nem támogatják. Számításaim szerint a lakásokra jutó bekerülési összeg 5,5-8 mFt-ra jön ki, ha az átlag 6,5 mFt. Tüttő István: Ahhoz, hogy a kényszerbérlőket ki tudjuk tenni ugyanúgy lakást kellene építenünk, vagy vásárolnunk a számukra. Nem látok nagy különbséget a bérlakás vásárlás és a már meglévő és ki nem használt nyugdíjasházunk között. Úgy érzem, hogy jó döntés lenne. Tarnóczki Attila: A 2. § (1.) bekezdésének az elhagyását javaslom. A 4. § (1.) bekezdését módosítanám: "A nyugdíjas bérlakás bérlői - akik önkormányzati bérlakást adtak le és akik kényszerbérlőként nyertek elhelyezést." Dr. Bárányi Enikő: Ez a testület az eredeti előterjesztéssel szemben azt érte el, hogy megnehezítette egy bizonyos nyugdíjas réteg bekerülését a nyugdíjasházba. Ez a rendeletmódosítás részben ezt próbálja meg ellensúlyozni. A kényszerbérlőkkel kapcsolatban a bizottsági ülésen először én is azok közé tartoztam, akik ezt nem tartották ésszerű megoldásnak. Azért változott a véleményem, mert a rendeletbe beleférő időskorú személyekről van szó és a nyugdíjasház funkcióját ez alapvetően nem csorbítja. Csorbítja viszont minden más javaslat. Marton István: Nem véletlenül mondtam, hogy a lakásokra jutó bekerülési összeg 5,5-8 mFt között mozog, ha az átlag 6,5 mFt. Ez azt jelenteni, hogy kényszerbérlőnek sokkal olcsóbbat kell venni - mondjuk 1,5 mFt-ért és így kb. négyet-ötöt lehet venni egy ilyen lakásnak az árából. Ebből pedig önkormányzati bérlakást kell csinálni. A rendelettervezet 2. §-nak (2.) bekezdése véleményem szerint felesleges. A licitre még elviekben sem hiszem, hogy számítani kell. Zsoldos Ferenc: Egy rendelet módosításáról van szó. Maradjunk a témánál. Tüttó István: Ha a kényszerbérlő szó nem kerül bele, azért mindenképpen hozzátartozik a rendelethez, mert tartalmilag változtatja meg. Kelemen Z. Pál: Kérem képviselőtársaimat, hogy ezt a megoldást a kényszerbérlők ügyében fogadják el. Tarnóczki Attila: Az előző javaslatom úgy értelmes igazán, hogy 2. § (2.) bekezdése úgy fejeződne be, hogy: " és az adomány alapösszege felajánlásra kerül. Az 1. § (1.) bekezdésben a "harmadsorban" szövegét nem változtatnám meg. Ha ezt elfogadja a közgyűlés, akkor ez együtt kell, hogy járjon a 4. § (2.) bekezdésének azon változásával, hogy "aki licittel váltotta meg a nyugdíjas lakást". 9 Palotás Tibor: A mostani rendelettervezet 4. §-nak (1.) bekezdésénél nem értem, hogy miért kell különbséget tenni a között aki lakást ad le és a között, aki pénzzel váltja meg ezt az adományt ? Tüttó István: Folytatja a bérleti formát, hiszen eddig bérlőként élt egy önkormányzati lakásban. Más a helyzet akkor, ha valakinek saját lakása volt. Dr. Bárányi Enikő: Kérem, hogy zárjuk le a vitát és szavazzunk. Tüttö István: Az előterjesztőre ez nem vonatkozik. Dr. Csákai Iván: Tudomásul kell venni, hogy a kényszerbérlő az önkormányzatnak elhelyezési kötelezettséget jelent. El kell őket helyezni. Miért nincsenek lakók a nyugdíjasházban? Néhány képviselőtársamnak érdekében állt, hogy akadályokat gördítsenek a nyugdíjasházba való bekerüléshez, hogy minél kevesebb ember jelentkezzen oda. Kérem, hogy a mérséklést szavazzák meg. Tüttó István: A vitát lezárom és kérem osztályvezető asszonyt, hogy Tarnóczki képviselő kérdésére válaszoljon. Dr. Nemesvári Márta: A "harmadsorban" szónak akkor van értelme, ha a rendelet módosításában benne marad az, hogy az önkormányzati bérlakások nem kerülnek felértékelésre. Ez az önkormányzati bérlakás értékét és a kiegészített összeget tartalmazza. Tarnóczki Attila: Ez egy önkényes értelmezése a rendeletnek. A rendeletben semmi olyan korlátozás nincs, ami kimondaná, hogy oda csak úgy lehet bejutni, ha az illető önkormányzati lakást ad le. Most lenne kikötve ha megszavaznánk, hogy pénzzel és önkormányzati bérlakással lehet bejutni. Ha úgy hagyjuk ahogy volt, akkor három féle módon lehet bejutni: pénzzel, önkormányzati bérlakással, saját lakással és egyedi módon kényszerbérlőként. Dr. Nemesvári Márta: Pontosan így van, ahogy Tarnóczki képviselő elmondta. A másodsorban az benne marad, ez foglalja magába az önkormányzati bérlakást. Tüttó István: Szavazzunk arról - minősített többség kell hozzá - , amit Tarnóczki képviselő javasolt, vagyis a 2. § (1.) bekezdését hagyjuk el és kiegészül a (2.) az adomány alapösszege felajánlásra kerül résszel. Aki ezzel egyetért, kérem szavazzon. A közgyűlés 14 szavazattal, 3 tartózkodással a javaslatot elfogadja. Tüttó István: Aki egyetért Tarnóczki képviselő 4. §-ra vonatkozó javaslatával, vagyis a (1.) bekezdés egészüljön ki az "és kényszerbérlőkkel" szavakkal, kérem szavazzon. A közgyűlés 14 szavazattal, 3 ellenszavazattal, 2 tartózkodással a javaslatot elfogadja. 10 Tarnóczki Attila: Arra a problémára, amit felvetettem, az lenne a megoldás, ha az 1. § (1.) bekezdéséből a harmadsorban: módosított szöveg nem módosulna, hanem megmaradna az eredeti szöveg szerint. Tüttó István: Aki egyetért ezzel a javaslattal, kérem szavazzon. A közgyűlés 17 szavazattal, 1 tartózkodással a javaslatot elfogadja. Tüttó István: A rendelet módosítást teszem fel szavazásra. Kalmár István: Véleményem szerint nem lehet egyben szavazni, hanem minden paragrafusról külön kellene szavazni. A Gazdasági és Városüzemeltetési Bizottság javaslata el sem hangzott. Tarnóczki Attila: Az SZMSZ szerinti eljárás az, hogy ha valakinek valamelyik rész nem tetszik a beterjesztettekből, akkor javasolja annak a kihagyását és akkor arról külön kell szavazni. Kalmár István: Furcsának találom, hogy egy bizottsági véleményt nem tudunk kezelni módosító javaslatként. Tüttó István: Aki a rendelet módosításával egyetért, kérem szavazzon. A közgyűlés 13 szavazattal, 3 ellenszavazattal, 2 tartózkodással a rendelettervezetet módosítással elfogadja és a következő rendeletet alkotja: 11/1998.(IV.14.) számú rendelet Nagykanizsa Megyei Jogú Város Közgyűlésének 11/1998.(IV.14.) sz. rendelete a nyugdíjasok házában lévő lakások bérletéről szóló 36/1997. (XI.4.) sz. rendelet módosítására (A rendelet a jegyzőkönyvhöz mellékelve.) 4.) Tájékoztató a Mozgáskorlátozottak Városi Egyesületének tevékenységéről (írásban) Előadó: Debreczeni Attila az egyesület elnöke Debreczeni Attila: A tájékoztatóban találkoznak egy olyan kifejezéssel, hogy működési terület. A városi egyesület működési területtel rendelkezik. Az a megye, ahol több önálló egyesület működik ott működési, illetékességi területet kell 11 meghatározni. Az 1000 fős létszám egy megállapodott létszáma az egyesületnek. A mi alapszabályunk szerint, akik nem fizetnek saját hibájukból egy vagy két éven keresztül tagdíjat azt törölni kell a létszámból. Az új belépők miatt mindig állandó a létszám. Olyan munkát kell végezni a közeljövőben, hogy Nagykanizsára koncentráljunk, mert itt lényegesen több mozgáskorlátozott ember él, mint ahány tagja van az egyesületnek. Ehhez a munkához segítséget adna egy komplex felmérés a fogyatékos emberek szükségleteiről. Ennek a felmérésnek a házigazdája lehetne a Szociális és Egészségügyi Osztály. Egy épített környezet alapvezető tulajdonsága az akadálymentesség. Ez a következő éveknek egyik fontos feladata lesz és szeretném ha az önkormányzat ebben segítene bennünket. Szeretnék egy akadálymentes környezetért mozgalom, alapítvány létrehozását, cselekvési program kidolgozását, városi bizottság létrehozását, amelynek lehetne a házigazdája a főépítész úr, ha egyetért vele. Palotás Tibor: Az akadálymentes környezet kialakításáért témakörhöz szeretnék szólni. A város elhatározásává lehet tenni azt, hogy az új közösségi létesítményeknél a mozgáskorlátozottak maximális kiszolgálását tegyük lehetővé. Dr. Csákai Iván: A parkolókat is úgy kell kialakítani, hogy ott a mozgáskorlátozottak elférjenek. Papp Ferenc: Nagyon színesnek tartom az egyesület munkáját. Probléma, különösen a nagyobb közművelődési intézményeknél, hogy nehezen megközelíthetők a mozgássérültek részére. A közeljövő beruházásainál, fejlesztéseinél gondolnunk kell erre, a meglévő intézményeknél pedig, ha lesz pénze a városnak a lépcsők mellé megfelelő feljárókat kell kialakítani. Úgy gondolom, hogy az egyesület az önkormányzati támogatásra is érdemes, de szeretném felhívni a figyelmet arra, hogy a tavaly decemberben elfogadott a civil szervezetekkel foglalkozó törvénynek van egy olyan része, ami lehetővé teszi az egyesület számára, hogy kérje a kiemelten közhasznú egyesületté való minősítést, ami azt jelenti, hogy Nagykanizsa város gazdálkodói, vállalkozói és vállalatai ettől az évtől kezdve leírhatják a nyereségükből, a költségvetésükből az erre a célra fordított támogatásukat. Dr. Horváth György: Javaslom a közgyűlésnek, hogy az egyesület működését egy határozati javaslattal ismerjük el. Béres Márton: Alaposnak és korrektnek találtam a beszámolót. Szeretném indítványozni, hogy valamilyen együttműködési formában el kellene kezdeni a intézményesített formákat keresni és azokra a kérdésekre kellene a hangsúlyt helyezni, ami az egyesület részére és az önkormányzat lehetőségeire egyformán kedvezőek. Ez a megoldás mindkét fél munkáját segítené. Magyar József: Arra bíztatom a Mozgáskorlátozottak Városi Egyesületét, hogy pályázza meg azokat a feladatokat, amelyekre lehetőséget teremt az önkormányzat. Tüttő István: Elhangzott egy határozati javaslat, amelyet úgy fogalmazhatnánk meg, hogy Nagykanizsa Megyei Jogú Város Önkormányzata elismerését fejezi ki a mozgáskorlátozottak egyesületének eddig kifejtett áldozatos munkájáért. Kívánja, hogy a továbbiakban is működjenek jól és az önkormányzat keresi egy megállapodási szerződés kötésének lehetőségét az egyesülettel. Ezen kívül szavazni kell a tájékoztató tudomásul vételével. Aki ezzel egyetért, kérem szavazzon. A közgyűlés 19 szavazattal (egyhangúlag) a javaslatot elfogadja és a következő határozatot hozza: 104/1998. számú határozat Nagykanizsa Megyei Jogú Város Közgyűlése a Mozgáskorlátozottak Városi Egyesületének tevékenységéről szóló tájékoztatót tudomásul veszi. A további jó együttműködés érdekében a Mozgáskorlátozottak Egyesületével együttműködési megállapodást kell kötni. Határidő: 1998. november 30. Felelős : Tüttő István polgármester felkérésre: Debreczeni Attila elnök 5.) Javaslat Magyar József és Tarnóczki Attila önkormányzati képviselők parkfelújítással kapcsolatos önálló képviselői indítványa a városüzemeltetési feladatok meghatározására (írásban) Előadó: Tüttő István polgármester Tüttő István: A határozati javaslat a két képviselő úr elképzeléseit tükrözi. A bizottságok véleménye nem teljesen azonos ezzel a javaslattal. Kalmár István: Bizottságunknak valóban az a véleménye, hogy nem szerencsés ilyen jellegű ügyeket, problémákat egyenként kezelni. Azt kell elérni, ha egyszer már készült koncepció, akkor az ilyen jellegű problémák kezelésére is alkalmas legyen. Próbáljunk olyan felújításokat végezni, amely a város valamennyi területén az ilyen hiányos helyeket is valamilyen módon meg tudja szépíteni. Hagyjuk el azt, hogy az 1999. évi költségvetésben nevesítetten szerepeljenek ezek a munkálatok. 1999. évre vonatkozóan meg kellene próbálnunk ennek a zöldterületi koncepciónak megfelelően elkezdeni a munkát. A képviselő által felvetett problémák egy része nem zöldterületi, hanem egyéb más városüzemeltetéssel összefüggésben álló kérdés. A hivatal és a testület szakbizottsága is alkalmas arra, hogy megtegyék a megfelelő lépéseket. A közhasznú munkásokat is megfelelő módon lehetne bevonni. Léteznek olyan jellegű pénzforrásaink, amiket megfelelő pályázati módon igénybe lehetne venni. Ezeket a kezdeményezéseket fel kell karolni. Tüttő István: Amennyiben forrás van, akkor a megfelelő forrással rendelkezőknek felhívással kellene fordulniuk azon körök felé, akik ezt igénybe vehetnék. Magyar József: Már hét éve várjuk, hogy bekövetkezzen az, amiről Kalmár képviselő beszélt. Minden évben teszek arra kísérletet, hogy rávilágítsak arra, hogy 13 itt valójában lemaradásról van szó és ha azt akarjuk csinálni, amit a Városfejlesztési és Környezetvédelmi Bizottság javasol akkor zsákutcába jutunk. Azok az emberek, akik most a csónakázó tónál dolgoznak, azokat lehet ilyen helyen dolgoztatni, de itt nem erről van szó. Először azt kell eldönteni, hogy a Báthory utcának és ennek a kis térnek milyen lesz a képe. Nem is biztos, hogy zöldterületnek kell lennie. Kérem a testületet fogadja el, hogy 1998-ban ennek a kis térnek a rendbetételét legalább megtervezi és megcsinálja. A Zárda utcai lakosok nagyon sokat szenvedtek a város parkolási koncepciója miatt, mivel a lakó és pihenőövezetet tönkretettük és nem adtunk pénzt a rendbehozatalára. Javalom, hogy a Báthory utca és a Volán buszpályaudvar közötti parkfelület rekonstrukcióját az 1998. évben végeztessük el az út és járdaépítés, valamint a felújítás céltartalék terhére, vagy pedig az általános tartalék terhére. Kivettem belőle a Zárda utcát azzal a megjegyzéssel, hogy ezen terület rendbetételére is kerüljön sor 1999-ben és ez kiemelt soron kerüljön be a költségvetésbe. Amikor elutasítottuk a 60 millió forintos soproni egyetem ajánlatát, akkor abban maradtunk, hogy kiemeljük a zöldterületekből a fasorok ügyét. Fogadalmat tettünk, hogy 1998-ban elkezdünk foglalkozni a város nagy platán, illetve nyírfa sorainak felújításával. Zsoldos Ferenc: Valóban kell olyan tervet készíteni, amely minimálisan - akár egy képviseleti ciklusra, de akár 8-10 évre is - tervszerűen, átgondoltan megtervezi azon területek korszerűsítését, amelyek ezek alapján folyamatosan és fokozatosan történnek a városban. Támogatom Magyar képviselő módosító javaslatát. Kiegészítésem a következő: A város készítsen vagy készíttessen egy olyan tervet, amely alapján évről évre meg lehet határozni a megújítás, a korszerűsítés, a nagyobb odafigyelést megkövetelő területek gondozásának sorrendjét. Az előterjesztéssel egyetértek, időszerűnek és fontosnak tartom. Tarnóczki Attila: Először a belvárosban kellene elkezdeni a felújítást frekventáltsága és forgalmassága miatt. Elismerem az átfogó tervek szükségességét, amelyeket támogatok is, de amit a Városfejlesztési és Környezetvédelmi Bizottság ír - a felújítás helyett egységes javaslatot készítsünk a felújítás későbbi menetéről -, azzal nem értek egyet. Mindenkit óvnék attól, hogy költséges tervek megrendelésébe fulladjon a dolog. Tüttő István: A hivatal rendelkezik olyan szakemberekkel, akik meg tudják oldani a feladatnak azon részét, amely meghatározza, hogy milyen koncepció mentén kell haladni. A koncepciót követi egy stratégia, majd a projekt, amely alapján végre kell hajtani a feladatot. Őri Sándor: A Főépítészi Iroda és a Műszaki Osztály foglalkozik a zöldterületek gondozásával Ha a koncepció elkészül, akkor lenne szerencsés elkezdeni a zöldterületek, parkok rendbetételét. Tarnóczki képviselővel ellentétben szerintem a külterületeken kellene elkezdeni a felújítást, a belváros felé haladva, mert a Park Kft. a belvárost szerződéses alapon rendben tartja. A külterületek kiesnek a látószögből. Megfontolandó a Városfejlesztési és Környezetvédelmi Bizottság javaslata, mert kissé jogtalan előnyöket teremt egyes területeknek. Palotás Tibor: Nem értek egyet őri képviselővel, amikor azt mondja, hogy először a peremterületeket kell rendbe tenni. Miklósfa példamutatóan látja el azon feladatát, amely a környezet rendbetételével kapcsolatos. Holnapi napon tárgyalja a Gazdasági és Városüzemeltetési Bizottság a város kereskedőinek kérését, amely azzal kapcsolatos hogy parkosítás költségeit ismerjék el a beruházás költségeiként. A vásárcsarnok környékén a parkosításra nincs szerződés, a füvesítés elkészült, a cserjék, valamint a kulturált környezethez való kialakítás szükségessége azonban nem teremtődött meg. Polgármester úr fel van hatalmazva arra, hogy a beruházási keretekből megmaradt összeget meghatározott célra fordítsa az Alfától az Omegáig Kft. Ehhez a költséghez képest minimális költséget jelentene a Volán autóbusz pályaudvar és Báthory utca közötti kis területnek a rendbetétele. Sajnálom, hogy a Terv utca végében üresen álló terület - amit a vállalkozó megvásárolt - még ma is kultúrálatlan. Kérem a polgármestert támogassa, hogy a kis területnek a parkosítási költségeit a vásárcsarnok költségei között szerepeljenek. Tüttó István: Nem vagyok ilyenre felhatalmazva. Dr. Bárányi Enikő: A képviselői indítvány konkrétan két-három parkot megjelölt, amelyeket rendben kell tenni. Döntse el a testület, hogy az önálló képviselői indítványban történő előterjesztéssel egyetért vagy nem. Magyar József: Két határozati javaslatom van: 1. A Közgyűlés a Báthory u. és a Volán pályaudvar közötti parkfelület rekonstrukcióját 1998-ban elvégezteti. Forrása: az út- és járdaépítés és felújítás céltartaléka. 2. az eredeti határozati javaslat, de csak a Zárda utca maradna benne. Határidő: 1999. Tüttó István: Javaslom, hogy a Városfejlesztési és Környezetvédelmi Bizottság a hivatal megfelelő szakapparátusával készítsen felmérést az elvégzendő feladatokról. Magyar József: Javaslom, hogy ez legyen a 3. határozati javaslat. Tüttó István: Aki egyetért azzal, hogy a Báthory utca és a Volán pályaudvar közötti rész rekonstrukciójára sor kerüljön 1998-ban (közhasznú foglalkoztatottakkal), kérem szavazzon. A közgyűlés 10 szavazattal, 3 ellenszavazattal, 3 tartózkodással a javaslatot elfogadja. Tüttó István: Aki egyetért az 1999. évi betervezéssel, kérem szavazzon. A közgyűlés 15 szavazattal, 3 ellenszavazattal a javaslatot elfogadja. Tüttó István: Aki egyetért azzal, hogy a Városfejlesztési és Környezetvédelmi Bizottság készítsen felmérést, ennek határideje június 30., kérem szavazzon. 15 A közgyűlés 15 szavazattal, 2 ellenszavazattal és 2 tartózkodással a javaslatot elfogadja, és a következő határozatot hozza: 105/1998. számú határozat Nagykanizsa Megyei Jogú Város Közgyűlése 1.) egyetért Magyar József és Tarnóczki Attila önkormányzati képviselők 1998. február 17-én kelt önálló képviselői indítványában foglaltakkal 2.) kinyilvánítja azon szándékát, hogy az indítványban szereplő Báthory utca és Volán pályaudvar közötti parkfelületek rekonstrukciójára 1998-ban kerüljön sor közhasznú munkások bevonásával és az 1999. évi költségvetésben szerepeljen a Zárda utcai parkfelújítás. 3.) felkéri a Városfejlesztési és Környezetvédelmi Bízottságot, hogy a parkok felújításával kapcsolatban készítsén felmérést az elvégzendő feladatokról. Határidő: 1998. június 30. Felelős : Tüttő István polgármester Dr. Fodor Csaba elnök 6.) Javaslat a Nagykanizsa Nagyrác utcai kiürített iskolaépület hasznosítására (írásban) Előadó: Tüttő István polgármester Dr. Csákai Iván: A Szociális és Egészségügyi Bizottság több alkalommal tárgyalta a témát. A bizottság elfogadhatónak és tárgyalásra alkalmasnak tartja azt az elképzelést, hogy a Szent Imre. utcai Szociális Otthon a Nagyrác utcai kiürített iskolába kihelyezésre kerüljön. Ennek azonban vannak feltételei. A harmadik oldalon szerepel, hogy a melegítő konyha és mosoda nélkül működne az intézmény, amit nem tudok elképzelni, ugyanis itt olyan emberek kerülnek elhelyezésre, akik naponta többször kénytelenek ruhát cserélni. Melegítő konyhával, saját mosodával, saját orvosi rendelővel kell rendelkeznie az intézménynek, mert egy szociális otthon rendelőjének más a funkciója, mint egy területi ellátó orvosi rendelőnek. Jeleztem a tervezőnek, hogy a szakma számára elfogadhatatlan azon tervrajz, amit leadott. A tervrajz szerinti átalakítás alapján alkalmatlan lenne az intézmény a funkció betöltésére. Szakmai tervezőnek kellene a tervet elkészíteni. Dr. Bárányi Enikő: Korszerű, igényes, és az öregek tisztességes ittlétét támogató otthonra vonatkozóan a befogadási készségük megfelelő, figyelembe véve azt is, 16 hogy az eredeti előterjesztés egyéb variációi nem nyertek támogatást, értékesíteni, tartósan bérbeadni nem lehetett. A szakterület az egyéb javaslatokat, például óvoda és Munkácsy utcai öregek otthona idetelepítése elutasították. Az építészeti stúdió, amikor a normatívákat figyelembe vette nem a hatályos szabályokat alkalmazta. Nem tudom, hogy szabad-e, kell-e olyan tervezettel foglalkozni, amely ezeket veszi alapul. Szerintem nem. Csak ennek eredménye lehet az, hogy az 55 férőhely gyakorlatilag 58 férőhelyet jelent. Úgy látom, hogy ezek a hatalmas nagy méretű szobák, nem többek mint egy betonkalitka. Nem hiszem el, hogy a testület jó érzéssel szavazna meg egy olyan tervet, ahol 58 személynek 4 WC áll rendelkezésre és nincsen megfelelő számú zuhanyzó, konyha sem. Úgy gondolom, hogy támogatni kell a javaslatot, de nem ezzel a tervvel, mert működési engedélyt ideiglenes jelleggel sem fog kapni az ÁNTSZ-től. Kérdezem a hivatal illetékes osztályát, megtörtént-e a terv előzetes véleményeztetése az ÁNTSZ-szel, hiszen másként gondolkozik a testület, hogy a 25 millió forint 40-45 millió forint nem 58 férőhely, hanem csak 22. Akkor már látható, hogy a továbblépésnek milyen lehetőségei vannak. Ha a tervet a fenti kritériumokkal elfogadja a testület kérem, hogy a Szent Imre utcai épület értékesítésének összege jelentse azt, amit a Nagyrác utcai épületnek a további befejező felújítási munkálatait biztosítaná. Krémer József: Nem vagyok benne biztos, hogy egy előbb-utóbb megszűnő alsó tagozatos iskolába sok pénzt kellene fektetni. Az épület és környezete e funkciónak teljes mértékben megfelel. A vázlat igazából nem elégíti ki azokat az igényeket, amelyeket a mai kor szellemében már egy öregek otthonának ki kell elégítenie. Javaslom, tekintsünk el a vázlattervtől, mert a határozati javaslatban nem is szerepel. Amennyiben a határozat megszületik a szakmának és a beruházónak egy olyan programot kell adni, olyan igényekkel kell fellépni a tervező felé, ami minden szempontból megfelelő. Olyan elvárásokat kell támasztani a tervezők felé a pályázat során - úgy gondolom meg kell pályáztatni -amely alapján az igényeket a tervezőnek ki kell tudnia elégítenie. Valóban mosókonyha nélkül nem működhet ilyen intézmény. Egyetértek a határozati javaslat C) pontjával. Tüttő István: A tervezés 1998. augusztus 31 -re van határidőzve. Dr. Csákai Iván: Nem értem, hogy a tervet miért küldték ki. Kiegészítésem a határozati javaslathoz a következő: A jelenlegi szabványnak megfelelően megtervezett konyha, mosoda és orvosi rendelővel rendelkező épület kialakítása után a Nagyrác utcai iskolába kerüljön át a szociális otthon. Krémer József: A tervező hivatkozik számokra. Ez azt jelenti, hogy jelenleg nincsenek ilyen előírások. Tehát nincs szociális otthonra érvényes előírás. Béres Márton: Szerintem a közgyűlés akkor dönt ma helyesen, ha a leendő szociális otthon területéül kijelöli a Nagyrác úti általános iskola területét. Úgy gondolom, hogy a C) variációt kell elfogadni, ha kell akkor a majdani bővítés lehetőségét és esélyét is megadva. Dr. Bárányi Enikő: Kérem a testületet szavazzon arról, hogy ha elfogadjuk a C) variánst, akkor a Szent Imre u. 3. sz. alatti ingatlan értékesítéséből befolyó összeg a 17 121/1996. sz. határozatunk értelmében az a Nagyrác úti általános iskola felújítására legyen fordítva. Krémer József: Nem tartom indokoltnak, hogy ebbe az iskolaépületben iskola funkció céljára pénzt fektessünk be. Tarnóczki Attila: Az épület hasznosításának ügye már nagyon régóta húzódik. A C) változat sem nyugtat meg és biztos vagyok abban, hogy 1998-ban az épület állaga továbbra is romlik. Marton István: Javaslom, hogy a polgármester vonja vissza a határozati javaslat B) pontját. A C) pontnál legyen szerepeltetve, hogy a mellékletként szereplő terveket is visszavonja. Tüttó István: A határozati javaslat A) és B) pontját visszavonom. Hajqató Sándor: Meg kellett volna kérdezni a Nagyrác utcai lakosokat is. Látjuk, hogy az iskolaleépítés szándékosan folyik. Ferenczy Zoltán: A határozati javaslatba építsük be, hogy a tervek úgy készüljenek, hogy a szakmának is kérjék ki a véleményét. Tüttó István: Aki egyetért Dr. Csákai képviselő javaslatával, kérem szavazzon. A közgyűlés 14 szavazattal, 1 ellenszavazattal, 7 tartózkodással a javaslatot elfogadja. Dr. Bárányi Enikő: Úgy gondoltam, hogy kiegészítésem önálló pontként jelenne meg a határozati javaslatban. Kelemen Z. Pál: Szerintem Dr. Bárányi képviselő módosító indítványa nem tartozik a határozathoz. Dr. Bárányi Enikő: Logikusan gondolkozva, ha van egy határozatunk, amely kimondja, hogy egy épületet kiürítünk, az értékesítéséből származó bevétel az a meglévő megmaradó egy soros iskolának a felújítására fordítható. Ha egy új helyzet áll elő, és nem a Nagyrác úti iskola kerül eladásra, hanem az önkormányzatnak egy másik ingatlana és egy nagyobb volumenű beruházás részleges mentesítése is szóba kerül a város számára, akkor azt kell mondanom, hogy az az összeg maradjon abban a szférában, és ez a szféra pillanatnyilag a kiskanizsai oktatásügy. Tüttó István: Aki a C) változattal egyetért, kérem szavazzon. A közgyűlés 19 szavazattal, 1 ellenszavazattal, 2 tartózkodással a javaslatot elfogadja, és a következő határozatot hozza: 18 106/1998. számú határozat Nagykanizsa Megyei Jogú Város Közgyűlése egyetért azzal, hogy a Nagyrác utcai kiürített iskolaépületbe kerüljön áthelyezésre a Szent Imre utca 3. szám alatti Szociális Otthon azzal, hogy a felszabaduló épületet értékesíteni kell. Az átalakításnál nem a csatolt tervet kell figyelembe venni, hanem a jelenlegi szabványnak megfelelően kell elkészíteni egy olyan tervet, mely magában foglal egy konyhát, egy mosodát és egy orvosi rendelőt is. Határidő: terveztetés: 1998. augusztus 31. kivitelezés befejezése: 1999. szeptember 30. Felelős : Tüttő István polgármester 7.) Böröcz Zoltánné Büfé üzemeltetésére vonatkozó bérleti szerződése (írásban) Előadó: Tüttő István polgármester Palotás Tibor: A bérleti szerződés havi bérleti díja arányban van-e más bérletekkel? Szerintem alacsonyra szabtuk a bérleti díjat. A mai piaci viszonyok között az 1000 Ft/m2/hó hol áll a rangsorban? Dr. Csákai Iván: Nem tartanám szerencsésnek, zárjuk le a vitát. Bicsák Miklós: Szerintem tisztességes a bérleti díj. Tüttő István: Felhívom a figyelmet, hogy a nem támogatás csak az ún. határozatlan időre történő. Kámán László: Úgy gondolom, hogy azon a helyen és várható forgalom mellett korrekt árnak tartom az 1000 Ft/m2/hó árat. Tarnóczki Attila: Az igénylő az, akire én gondolok? Tüttő István: Nem tudom, a képviselő úr kire gondol. Marton István: A Polgármesteri Hivatal dolgozói igényelték-e a büfét? Ki igényelte? Mivel elég ismert személyről van szó, abszolút helytelennek tartanám, ha a pályázati eljárást megkerülnénk. Balog Tibor: A pályázati eljárást miért nem lehet lefolytatni? 19 Tüttó István: Senkinek nem jutott eszébe, hogy büfét nyisson és senkinek nem adtunk ötletet. Megkereste a hivatalt Böröczné. Ha valaki felad egy ötletet, akkor ezt meg kell pályáztatni? A jegyzőnő nem ellenezte, de nem is kérte. Palotás Tibor: Úgy érzem, hogy az 1000 Ft-os bérleti díj nagyon alacsony főleg akkor, ha azt vesszük figyelembe, hogy öt évre szeretnék bérelni a helyiséget. Jobb lenne, ha ez az összeg 1200 Ft lenne és egy évre lenne meghatározva, mert a kereslet függvényében a bérleti díj később emelhető lenne. Javaslom, hogy a bérleti díjat egy évre állapítsuk meg és ne szerepeljen a szerződésben az sem, hogy 15 %-os áremelés legyen csak. Kalmár István: Véleményem szerint ahhoz, hogy a megjelölt helyiséget büféként üzemeltetni tudja a vállalkozó, jelentős beruházásra lenne szükség. Öt évre szóló szerződéssel a bérleti díj kigazdálkodható lenne. Marton István: Nem kaptam arra a kérdésre választ, hogy a hivatal dolgozói igényelték-e ezt a szolgáltatást. A bérleti szerződésben is van néhány hiba, ugyanis rögzíteni kellene, hogy a bérlő a működtetéshez szükséges átalakítás miatt előállt értéknövekményt nem fogja perelni a hivataltól. Szükség lenne a 3. és a 13. pont összevonására is. Tüttő István: A 13. pont tartalmazza azt a biztosítékot, amire Marton úr utalt. Kelemen Z. Pál: Javaslom a vita lezárását. Tüttő István: Aki a javaslattal egyetért, kérem szavazzon. A közgyűlés 14 szavazattal, 1 ellenszavazattal, 3 tartózkodással a javaslatot elfogadja. Tüttó István: Aki Palotás képviselő javaslatával - 1200 Ft/m2 havi bérleti díj -egyetért, kérem szavazzon. A közgyűlés 3 szavazattal, 7 ellenszavazattal, 7 tartózkodással a javaslatot nem fogadja el. Tüttó István: Palotás képviselő javasolta a szerződés 5. pontjával kapcsolatban, hogy évente legyen megállapítva a bérleti díj és a 15%-os kitétel kerüljön ki a szerződésből. Aki ezzel egyetért, kérem szavazzon. A közgyűlés 2 szavazattal, 10 ellenszavazattal, 7 tartózkodással a javaslatot nem fogadja el. 20 Tüttő István: Aki a határozati javaslattal egyetért, kérem szavazzon. A közgyűlés 14 szavazattal, 1 ellenszavazattal, 4 tartózkodással a javaslatot elfogadja és a következő határozatot hozza: 107/1998. számú határozat Nagykanizsa Megyei Jogú Város Közgyűlése egyetért azzal, hogy Böröcz Zoltánné Nagykanizsa Garay u 3/a szám alatti lakos a Polgármesteri Hivatal földszintjén ma raktárként használt helyiségben büfét alakítson ki és azt üzemeltesse. Felhatalmazza a polgármestert arra, hogy a bérleti szerződést aláírja. Határidő: 1998. május 30. Felelős : Tüttő István polgármester Tüttő István: polgármester más tárgy vagy hozzászólás nem lévén az ülést 17.55 órakor bezárta. (Az ülésről hangfelvétel készült.) Kmf. .U Íűlíu \naAx-Dr. Takács Anikó jegyző \ Tüttő István polgármester |
